La Deta, de la începutul anului 2018, serviciul de salubritate a fost preluat de către firma Brai Cata SRL, în urma unei licitații organizate de către ADID – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș. Din cauza unor neînțelegeri financiare între firma Brai Cata SRl și firma Polaris care gestionează stația de transfer (locul unde sunt descărcate deșeurile colectate din oraș), firma Brai Cata SRL nu a mai fost acceptată să predea deșeuri, fapt care a afectat programul de colectare în orașul nostru. Deși Primăria Deta nu are competențe asupra modului în care operatorul de salubritate își desfășoara activitatea, în timpul blocajului, primarul Petru Roman a făcut tot posibilul să găsească o soluție, prioritatea sa fiind păstrarea curățeniei orașului. După mai multe întâlniri, în contextul inițierii procedurii de reziliere a contractului cu operatorul zonal de salubritate, până în data de 20 februarie, Primăria Deta a asigurat temporar, ca soluție de avarie, colectarea selectivă a deșeurilor din orașul nostru. Din data de 20 februarie, la Deta, atribuțiile de colectare au fost reluate de Brai Cata SRL, ca urmare a unui protocol semnat la Ministerul Mediului între Brai Cata SRL și Polaris care prevede ca Brai Cata SRL să respecte un grafic eșalonat de achitare a datoriilor către Polaris.
Într-o situație similară, de blocaj, a fost întreaga zonă deservită de operatorul de salubritate Brai Cata SRL, orașe precum Făget, Sânnicolau Mare, Gătaia și Ciacova confruntându-se cu aceleași probleme în gestionarea deșeurilor.