Activitatea funcţionarilor publici şi a personalului contractual la Primăria oraşului Deta se desfăşoară în cadrul serviciilor, birourilor şi a compartimentelor. Toate aceste structuri sunt menite să funcţioneze în slujba dumnevoastră şi pentru o administrare eficientă a resurselor oraşului. Ne-am propus ca în fiecare număr al Monitorului să vă prezentăm câte un compartiment al primăriei, alături de principalele sale atribuţii. Credem în transparenţă şi în interesul dumneavoastră pentru activitatea primăriei.
Compartimentul Impozite şi taxe
Se ocupă în principal de stabilirea şi încasarea impozitelor şi taxelor locale. Atribuţiile ce-i revin sunt următoarele:
* pregăteşte la sfârşitul fiecărui an documentaţia pentru stabilirea taxelor şi impozitelor locale pentru anul următor;
* face propuneri de stabilire a taxelor speciale atunci cand este cazul;
* întocmeşte declaraţiile de impunere în baza documentelor legale, răspunde şi urmăreşte încasarea sumelor, precum şi majorările de întârziere;
* întocmeste procese verbale de impunere provizorii şi definitive;
* constată pe teren prin agentul fiscal, evaziunile fiscale şi aplică sechestre pentru răi platnici la persoanele fizice din oraşul Deta şi satul Opatiţa.