Problema eficientizării procesului instructiv-educativ presupune pe de o parte perfecționarea metodelor tradiționale și pe de altă parte introducerea unor metode, procedee și tehnici educative noi care să răspundă mai bine nevoilor actuale de formare a copiilor. Programa actuală insistă pe atingerea finalităților, lăsând la latitudinea educatoarelor conținuturile, metodele și formele de organizare, permițând astfel punerea în valoare a propriei experiențe didactice prin activități educative cu caracter integrat, într-o abordare interdisciplinară, precum și utilizarea unor metode de predare care promovează învățarea prin cooperare și implică activități comune în rezolvarea unor sarcini. O astfel de activitate s-a organizat și desfășurat în grupa mare “A” a Grădiniței cu Program Prelungit Deta, unde copiii alături de părinții lor au lucrat împreună la o activitate cu tema „Tablou pentru mama”. Educatoare au creat o atmosferă plăcută, iar activitatea a debutat cu o povestioara intitulată “Inimioare, inimioare” de S. Cassvan, moment extrem de emoționant atât pentru copii cât și pentru părinți. Pe parcursul activității copiii au realizat că pot efectua lucruri minunate alături de părinții lor, au cooperat foarte bine și s-au ajutat unii pe alții pentru a duce la bun sfârșit sarcina propusă de educatoare. Ce i-a impresionat pe părinți a fost faptul că în timpul realizării temei, copiii le-au făcut surprize, fiecare recitând câteva versuri, reprezentative pentru ei dar și pentru părinții lor. Aceste tipuri de activități au pe de-o parte scopul de a arăta părinților nivelul de pregătire al copiilor, iar pe de altă parte sunt încurajați să se simta și ei copii, să uite de grijile de zi cu zi și să-și aducă aminte de copilarie. (Educatoare, Prof. Țăran Mariana și Prof. Boghicevici Biliana)